woensdag 15 september 2010

Gesponsorde post: alternatief receptieboek / vaas

Onlangs contact gehad met Dorien Weltevrede van Potterie Kleinschalig voor een bruiloft. Dorien maakt namelijk vazen waar in geschreven kan worden door de gasten. Een leuk alternatief receptieboek. Nu was deze trouwerij erg groot (250 receptiegasten) dus dat ging logistiek niet lukken. Het is natuurlijk wel een ontzettend leuk idee voor een iets kleinere groep.
De vazen die zij maakt vind ik prachtig van vorm. Ze maakt de "trouw"vazen erg groot, en ik hou van grote eye-catchers in mijn woonkamer. Zelf zou ik niet kiezen voor bonte kleuren, maar lekker zwart of zilver met subtiel de namen er in. Aanpassen aan het interieur van het bruidspaar. Dit was ook allemaal mogelijk bij Dorien. Alle gewenste kleuren van zowel de letters als de vaas kunnen persoonlijk gekozen worden. Volgens mij een ontzettend leuk alternatief receptieboek. Grote bos bloemen er in.....


Zo gaat Dorien te werk:
De 'trouw' vaas wordt na het draaien niet gedroogd maar leerhard gelaten zoals dat heet. Dit moet namelijk, omdat je anders niet meer in de klei kunt schrijven want dan wordt het te hard en tegelijkertijd poreus voordat hij de oven in is geweest. Als iedereen op de vaas heeft geschreven, wordt hij gebakken zonder glazuur op 1020 graden, daarna schuur ik de oneffenheden van de vaas en worden de letters gevuld met glazuur zodat ze beter zichtbaar worden en dit kan in elke gewenste kleur, hier gaat weer een andere glazuur overheen en wordt de vaas gebakken op 1140 graden, zodat hij helemaal waterdicht is en hij ook gebruikt kan worden om bloemen in te zetten of wat je maar wilt. Het is ook mogelijk om de vaas buiten in de tuin te zetten. Kortom bijna alles is mogelijk en als er een andere vorm gewenst wordt dan kan is dat ook mogelijk. Bijvoorbeeld een bord, theepot, schaal of beker enz.

Kijk voor meer ideeën op haar site: Potterie Kleinschalig

0 reacties:

Een reactie plaatsen