vrijdag 24 september 2010

DIY: rozenblaadjes strooien

Een Do It Yourself door mijzelf gemaakt voor een trouwdag waar ik de ceremoniemeester was! Ik vind het altijd leuk om voor elke trouwdag een andere manier te bedenken om rozenblaadjes te strooien. Als er natuurlijk rozenblaadjes gestrooid mogen worden en het bruidspaar het leuk vindt! De rozenblaadjes op deze trouwdag heb ik zelf op moeten ruimen, anders mocht het niet. Even vegen....
Je kunt de gasten een handje blaadjes laten pakken uit een mand of schaal - lekker makkelijk. Ook wel eens rozenblaadjes verpakt in een mooi doosje met onderop beschreven wanneer de blaadjes gestrooid moesten worden. Dit keer ging ik voor de puntzakjes met rozenblaadjes. Bij de hobbywinkel had ik een blok met verschillende bladen A4 gekocht. De bladen hadden verschillende roze dessins. Gaf een leuk effect!

Beschrijving:
Het A4 in de breedte doormidden snijden (2 puntzakjes uit 1 blad)
Van de lange kant 6cm afsnijden
Afmeting: 15 bij 15 cm
Oprollen tot puntzak
Dicht nieten of plakken (met lijm schieten ze snel weer open!)
Vullen met verse rozenblaadjes ('s morgens)
In een hoge(re) bak of mand zetten, anders vallen ze om!
 
Veel succes!

Fotocredit: Gerhard Nel

1 reacties:

crea zei

leuk idee. Ik heb voor mijn twee zoontjes dit idee verder uitgewerkt en een rood/witte (ons kleurthema) toefzak er van gemaakt, zodat het voor hun toch wel cool is om voor mama aan te lopen de kerk in en de rozenblaadjes te strooien! bedankt voor het delen van je idee

Een reactie plaatsen