maandag 16 augustus 2010

Inspiratie voldoende!

Op vakantie gaan is leuk, maar thuis komen ook! We hebben genoten van onze vakantie. Lekker veel kunnen lezen en nadenken/verzinnen. Wat gaan we de komende maanden weer doen met ceremoniemeesters van der Lelij? Allereerst lekker elke werkdag bloggen. Vaak hoor ik van lezers enthousiaste reakties, dus ik ga door! Ik vind het heerlijk om bruidsparen te inspireren voor hun trouwdag. Verder staan er nog 4 trouwerijen op de planning en een aantal kennismakingsgesprekken voor volgend jaar. Dus lekker aan de slag.

Deze week hoop ik te bloggen over de trouwdag van Erik en Aline. Erik & Aline zijn getrouwd op vrijdag 9 juli. Misschien kun je het nog herinneren: het was toen vreselijk warm. Ik schat rond de 35 graden. Gelukkig vond alles binnen plaats in ruimtes met airco op Kasteel De Vanenburg in Putten. Gemeente Putten geeft geen toestemming om buiten te trouwen. Toen ik dat hoorde baalde ik vreselijk. De tuin is zo vreselijk mooi!! Maar op 9 juli was ik erg blij dat het binnen plaats vond. Ondanks de warmte was het een geweldig prachtige dag voor bruidspaar en daggasten.
Hieronder een paar foto's om te inspireren. Erik en Aline hebben met grote zorg hun trouwringen uitgezocht. Deze hebben zij zelf gefotografeerd en er ontwerp mee gemaakt voor hun trouwkaart. Rood en zilver wilden ze gebruiken als kleuren. Alle mannen (daggasten) hebben een rode stropdas van hun ontvangen. Bijna alle vrouwen hadden iets met rood in hun kleding. Een ontzettend mooi geheel met elkaar.

Vandaag details, morgen meer foto's van deze prachtige trouwdag!

Dit hart hing aan de deur bij Aline thuis. Alleen maar versiert met de trouwkaart en rood lint. Makkelijk zelf te maken en toch een groots effect.

Aline & Erik hadden mij gevraagd om de lokatie te stylen. Dat is natuurlijk voor mij de slagroom op de taart. Ontzettend leuk om te doen. Nu had ik alleen iets mafs bedacht wat iets meer organisatie vraagt. Om alle koffiekopjes een rood of zilver lintje. De lintjes kun je van te voren knippen (dit heeft een vriendin van Aline gedaan!! SUPER) maar er omheen knopen kon pas de avond van te voren, want de koffiekopjes waren nog nodig die dag. Dus ik samen met mijn zusje naar De Vanenburg om de versieringen aan te brengen. Ik dacht lang bezig te zijn met de koffiekopjes, maar dat viel reuze mee. We hebben er in totaal 150 gedaan en waren in een half uur klaar. Het effect was erg leuk!! Een aanrader!!

Deze taartjes hadden Erik & Aline zelf besteld.
Alles tuinstoelen waren voorzien van linten: wit en rood organza lint. Ik heb in de lus van het lint een roosje gestoken. Omdat het zo ontzettend warm was kon dat op het laatste moment. Een lief resultaat.
De volgende keer bedenk ik me nog wel om iets te doen met de servetten. De servetten waren ook nog nodig voor diners dus kon ik pas de dag van te voren ophalen. Thuis moest ik deze vouwen, strijken en voorzien van een lintje. Een leuk karwei waar ik gelukkig mijn hulptroepen voor had klaar staan.

Alle daggasten hadden een rood lintje om hun servet, het bruidspaar een rood met wit lintje. De menukaarten had ik gemaakt naar het voorbeeld van de trouwkaart. Zelfde lettertype en kleur van de letters. Op het gedeelte in het servettenzakje stond het menu.

Bij het receptieboek had ik een pot met hartjes snoepjes gezet met een rood/wit lintje erom. Leuk detail

Ik hoop dat je genoten heb van een aantal details van deze trouwdag. Morgen foto's van het bruidspaar!

2 reacties:

José zei

Ontzettend leuk dat alles zo afgestemd is. Vooral de stropdassen zijn een fantastisch idee!!

Ik ben benieuwd naar de overige foto's!

Ceremoniemeesters van der Lelij zei

Wacht maar af....het zijn er lekker veel. Geniet morgen van de foto's.
groetjes, Jo-Anne

Een reactie plaatsen