maandag 5 juli 2010

Tip van de ceremoniemeester!

Tip van de ceremoniemeester voor vandaag: maak een programmaboekje!

Het programma van de trouwdag van Lars & Annemiek werd als zeer "handig" ervaren door de daggasten. Afgelopen zaterdag zijn Lars en Annemiek getrouwd in Kasteel Henkenshage te St. Oedenrode. Deze week hoop ik meer over deze gezellige trouwdag te bloggen als ik foto's van de fotograaf heb ontvangen (hoop ik). Vandaag het programmaboekje. Eigenlijk was dit niet meer dan een handig A6je dat je in broekzak of tasje stopt. Alle belangrijke tijdstippen staan daarop met de nodige aanwijzingen. Bijvoorbeeld om 13.30 werden de daggasten ontvangen en kregen gelijk het programma waarop stond dat ze een corsage kregen en we met elkaar het programma doornemen. Het programma neem ik (bijna altijd) door met de daggasten voordat het bruidspaar er is. Hebben zij niks mee te maken :-) zij weten wel hoe de dag gaat verlopen! Daarna kunnen de daggasten nog eventuele vragen stellen. Altijd leuk om even kennis te maken met de daggasten en zij weten gelijk wie de ceremoniemeester is.
Op de achterkant van dit blaadje stond de foto indeling. Iedereen kon zien wanneer hij/zij met het bruidspaar op de foto moest en wij wisten zeker dat we geen enkel persoon waren vergeten omdat er van te voren over na was gedacht.
Dit was een eenvoudig "programmaboekje" van 1 blaadje omdat het een trouwdag op 1 lokatie was. Andere bruiloften kunnen uitgebeider zijn en hebben de daggasten meer informatie nodig.

Oh ja....vergeet ik er bij te vertellen dat ik het programma ook altijd even pimp. De trouwdag had Delfstblauwe accenten dus ik had een lintje om het blaadje heen geplakt (met lijm- ging prima!)


1 reacties:

Nelleke zei

Echt een goede tip! Scheelt weer heel veel vragen tijdens de bruiloft. Ik heb als ceremoniemeester van een vriendin het programma ook in de feestgids gezet. Inclusief wanneer het feest is afgelopen. Zo voorkom je dat mensen eerder weggaan.

Een reactie plaatsen