vrijdag 4 juni 2010

Helemaal hip: MACARON

Dit is echt een ontzettend leuk en trendy idee voor jullie trouwdag: macarons! Geen bruidstaart of cupcakes maar macarons. In Parijs is het begonnen, in Amerika schieten de macaron winkels ook als paddestoelen uit de grond. De macarons gemaakt van twee schuimkoekjes met vulling er tussen, met verschillende smaken zijn er niet meer weg te denken. Ontzettend trendy voor jullie trouwdag! 
Afgelopen weekend was ik heerlijk "een weekendje weg" in Den Haag. Vrijdag lagen we te genieten van de zon, lunch en wijntje bij de hippe strandtent DOEN in Scheveningen. Daar las ik een leuk artikel over de winkel Jarreau in de Van Hoytemastraat. Wij er de volgende dag langs, leuk gesproken met Jacqueline van Everdingen over hun macarons. In de vitrine zagen ze er uit om "op te eten". Natuurlijk mocht ik er een proeven. Leuke ervaring: je zit echt vol van een macaron: meer dan een bonbon, maar geen taartje. Na een doosje met macarons gekocht te hebben zijn we weer verder gegaan. Helaas mogen ze thuis nog niet worden opgegeten, want ze moeten nog gefotografeerd worden!

De winkel in Parijs die macarons maakt en verkoopt is o.a. LADUREE.  Als je hun site bekijkt dan zie je prachtige macarons en hun prachtige verpakkingen (dus ook leuk als bedankjes op jullie trouwdag). De site is alleen al om te genieten. Wat een stijl! Elk jaar ontwikkelen ze een nieuwe smaak. Voor 2010 is het kersen en appel.

Het leuke aan macarons vind ik de kleuren. Ontzettend velle kleuren zijn mogelijk. Dus bij elke kleur thema voor jullie trouwdag is wel een macaron te vinden. Hier in Nederland alleen nog bij de luxe patisserien te koop, maar ik zie uit naar de eerste macaron winkel in Nederland! Een macaron kost ongeveer 1 euro.

Hieronder een aantal foto's met ideeen. Macarons zijn leuk om te presenteren en te verwerken in bruidstaarten! Ik zie zoveel ideeen dat ik volgende week nog maar verder ga bloggen. In ieder geval een heel gezellig weekend. Als je het leuk vindt: geef je reaktie op dit blog.



Fotocredit: Laduree



Fotocredit: Bella destinee

0 reacties:

Een reactie plaatsen