vrijdag 14 mei 2010

Tips: ik draag een corsage

Na een week bloggen over originele corsages en de trends, kunnen de tips natuurlijk niet achterwege blijven. Ik geef mijn bruidsparen altijd een aantal tips m.b.t de keuze van de corsage waarvan zei zeggen: oh ja...dat is handiger of....nooit over nagedacht!
Ik hoop dat je er je voordeel mee doet met deze tips:

Fotocredit: Polkadot Bride
  • Kies een niet te grote corsages/bloem (of te wel: laat niet zien hoe veel (of weinig) geld je hebt door de hoeveelheid en omvang van bloemen en frutsels.
  • Gebruik magneetjes!Voor de gom zeker twee magneetjes, want de corsage mag echt niet scheef zakken! Corsages met magneetjes zijn wel duurder.
  • Kies voor niet te veel sprietjes, die kunnen aan zijn kin kriebbelen (ha,ha..)
  • Laat het thema van jullie dag terug komen in de corsage.
  • Kies eens iets anders dan een witte roos met een blaadje er achter, er is zo veel leuks!
  • Bevestig de corsage bij de man op de linker revers met de bloem omhoog. Als hij zijn hoofd naar links draait mag hij de corsage niet raken met zijn kin.
  • De corsage bij de vrouw wordt ook links bevestigd met de bloem naar beneden. Bevestig de corsage niet te laag, dit staat zooooo.....zielig.
  • Hou er rekening mee dat je wel even bezig bent met het opspelden van de corsages bij alle daggasten.
  • Laat voor de bruidegom een reserve corsage maken in geval van nood. Deze neemt de ceremoniemeester mee de verdere dag.



2 reacties:

Kippie zei

Als ik ergens een hekel aan heb gehad is het wel dat de vrouw de bloem omlaag zou moeten doen. Dat vind ik zo verre van feestelijk... dat ik zelfs als eis heb gesteld dat de dames in mijn gezin een corsage mogen dragen mits ze dit doen met de bloem omhoog.

En bovendien... waarom zou een hippe bruid deze stoffige regels volgen?

Die vlinder polscorsage is overigens echt über cool!

Ceremoniemeesters van der Lelij zei

Ik zeg altijd: doe wat je zelf leuk vindt (even overleggen met je aanstaande :-). Ik heb ook geen reden kunnen vinden waarom die bloem bij vrouwen naar beneden moeten, naar boven is gewoon feestelijker!

Een reactie plaatsen