vrijdag 21 mei 2010

Tips bruidsboeket

Zoals beloofd aan het eind van deze week een aantal tips met betrekking tot het dragen van een bruidsboeket. Hoogst waarschijnlijk heb je nog nooit met een bruidsboeket in je hand gelopen (ik voor mijn trouwdag niet en daarna ook nooit meer!) Dit is dus een hele nieuwe ervaring. Mijn tip is: neem 's morgens even de tijd om voor de spiegel te kijken hoe alles in z'n geheel er uit ziet. Stel je voor: je hebt net het bruidsboeket van je aantrekkelijke a.s. man gekregen, en dan moet je het bruidsboeket de hele dag in je hand houden. Niemand die je vertelt hoe dat moet. Dus even oefenen voor de spiegel!

Mogelijkheden voor het dragen van een handgebonden bruidsboeket (=gewoon een bosbloemen met een lint er om):
* omhoog houden ter hoogte van je heup (gaat vaak zeer doen aan je pols)
* naar beneden laten vallen (durven veel bruiden niet maar staat leuk)
* met twee handen vasthouden voor je buik (niet mijn voorkeur, je ziet geen contouren van je lichaam meer - maakt dik!)
* in je andere hand laten rusten

Heel vaak (oh..veel te vaak) worden handgebonden bruidsboeketten omhoog in de lucht gehouden. Alsof de bruid een fakkel in d'r hand heeft, of de hele dag met haar boeket zwaait naar iedereen. Dit komt omdat veel bruidsboeketten dik en zwaar zijn. Het boeket omhoog houden is dan fijner, maar staat een beetje .....op de foto. Mijn tip: regel dat het boeket niet te veel stelen heeft!

Oplossing voor veel problemen: een vallend boeket!
Die bruidsboeketten heb ik nog nooit door de lucht zien zwaaien.

Hieronder gewoon wedspiration: witte bruidsboeketten.



Fotocredit: Style me pretty

3 reacties:

Anoniem zei

wat een geweldig blog, probeer zo vaak mogelijk even te kijken voor inspiratie, maar
wat bedoel je met een 'vallend boeket'? vallen de bloemen dan wat losser, of draag je dan boeket naar beneden?

Brigitte Mes zei

Dit is het betere werk !!
Nog bedankt voor je komst naar mijn studio gisteren.
Fijn Pinksterweekend en tot ziens

Brigitte Mes
MarryWise

Ceremoniemeesters van der Lelij zei

Leuk dat je de inspiratie waardeert!
Een vallend boeket heeft bloemen die naar beneden vallen. Deze bloemen worden met ijzerdraad gebonden of in een oase houder gestoken. Het "Maxima-boeket" zal ik maar zeggen.

Een reactie plaatsen